fredag 11 juni 2010

Jag måste ladda mopeden på jobbet.. !!

Problemet kvarstår, jag måste ladda mopeden på jobbet, annars kommer jag inte hem. Jag fick kontakta Q-park, vi har bilar ståendes i ett parkeringsgarage längre bort. Dom skickade dit en tekniker som skulle se efter om det fanns något bra ställe att ställa mopeden på i närheten av ett eluttag.

Dom ringde tillbaka häromdagen och berättade:

- JAPP, det fanns! I tvätthallen, dra en förlängningssladd och parkera mopped vid soptunnorna.

Kanon, tänkte jag, jag får el och tak över moppen.

- Vi vill ha 540kr/månaden för det.

E dom goa i hela huvet eller! Nu blev det helt plötstligt dyrare att åka till jobbet med elmoped än att ta bussen! Dom har verkligen inget miljötänk på Q-park. Jag tar inte upp någon uthyrbar plats och laddar mopeden för mellan 30-40 kr/månaden. 500 kr/månaden för att stå vid en soptunna nere i ett parkeringsgarage för att komma åt ett eluttag, är ett hån!

Inga kommentarer: